PLUK DE DAG. (VOORHEEN MAKE A DAY DIFFERENT.

Wat houdt dit project in?

Voor dit project willen wij ons graag hard maken voor de kinderen die op dit moment in een fase zitten waarbij een van de gezinsleden terminaal ziek is. In zo’n gezin gaat alle aandacht naar de medische verzorging en zien wij dat de kinderen best wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

En we hebben te maken met kinderen in rouw waarvan een gezinslid is komen te overlijden.

Om niet alles direct in een rouw of verdrietig perspectief te zetten willen wij heel graag het project pluk de dag vorm geven.

De kinderen mogen een wens indienen die hen gewoonweg voor een dag uit de hectiek van alle dag  halen.

·         Dagje diergaarden- Pretpark.

·         Bioscoop

·         Dagje met de fluisterboot

·         Make over

·         Speelparadijs

We bieden niet alleen een dagje uit aan.

Waar nodig verwijzen wij door naar professionele hulp.

En onze vrijwilligers blijven in contact met de kinderen en blijven ze volgen.

Ook als ze doorverwezen zijn blijven wij ons met hart en ziel inzetten om een luisterend oor bieden

en waar nodig te ondersteunen.

In verband met privacy van de kinderen is het niet altijd mogelijk foto's te plaatsen.

Foto's waar de kinderen wel duidelijk te zien zijn hebben wij de vriendelijke toestemming van betrokkenen.

Hieronder een overzicht van een klein aantal kinderen die wij blij mochten maken met dat beetje afleiding.

Omdat kinderen gewoon kind moeten kunnen zijn.

Dagje Efteling.

Thijs, Eveline, Dillan en Maartje.

Het was vroeg uit de veren voor onze vrijwilligers en de kinderen. Want wat een spannende dag hebben zij voor de boeg. Alle kinderen waren namelijk nog nooit op bezoek geweest bij de Efteling. Thijs is vorig jaar zijn mamma verloren en pappa heeft het daar nog steeds moeilijk mee waardoor pappa niet zo goed voor Thijs zorgt. Eveline die moet het helaas met wat minder aandacht stellen omdat haar broertje door ziekte heel veel aandacht vereist. Dillan is wel een stoere kerel maar als hij over de gebeurtenissen vertelt schiet hij in tranen. Pappa is niet zo lief als de pappa van een vriendje en mamma is door verlamming geteisterd waardoor ze niet goed voor hem kan zorgen. Maartje is een vrolijke spring in het veld en heeft energie voor twee. Ineens slaat het gemoed om want ze voelt zich toch schuldig omdat ze niet altijd even lief is voor haar mamma die door een     ongeval rolstoel gebonden is. Daardoor is er veel veranderd. Minder geld te                                                     besteden en mamma kan niet meer overal mee naar toe.

Christopher 7 jaar.

Met Christopher gingen we een dagje naar diergaarde Blijdorp. Een vrolijke jongen die helaas te maken heeft gehad met geweld en mishandeling. Christopher woont nu bij een pleeggezin waar hij langzaam maar zeker weer begint op te bloeien. Toen hij vertelde wat er in het verleden allemaal was gebeurt moest onze vrijwilliger toch even slikken. Er is nog veel werk aan de winkel om Christopher weer die spontane stoere kerel te laten worden die hij eerst was. Een leerzaam uitstapje voor zowel Christopher als de vrijwilliger. En hoe leuk is het dan dat Christopher op het eind van het bezoek nog een leuke attentie meekreeg van Diergaarde.

Zoë 6 jaar.

Een wens om zoveel mogelijk beroemdheden te ontmoeten. Euch...... Wat doe je daar dan mee? Na even denken en puzzelen was daar dan het antwoord.

Madam Tussauds Amsterdam. Want daar vind je ze allemaal op een rij. Zoë moest helaas afscheid nemen van haar veel te vroeg overleden moeder. Die ze heel erg mist. En sinds kort kregen vader en dochter ook nog eens te horen dat vader ook ziek is. Hoe vreemd kan het lopen in het leven. Vader heeft kanker en kreeg te horen nog twee jaar te leven. Gelukkig is er voor de zekerheid al een oplossing mocht het zover  komen. Dan kan Zoë bij oma en opa wonen. Zo vertelde zij ons.

Jeroen 11 jaar.

Jeroen is in 1 jaar tijd beide ouders verloren. Hij woont nu in een soort woongroep tot hij 18 jaar word. Jeroen is gek op olifanten. Dus wij haalden Jeroen op en trokken naar Heerlen waar deze leuke olifanten te zien zijn. Natuurlijk zorgden wij nog voor een extraatje. Jeroen mocht namelijk geheelonverwacht een kijkje nemen bij het bedrijf waar ze gemaakt zijn. Wat was hij verbaasd zeg toen hij honderden olifanten zag in een grote hal. Jeroen was zo enthousiast dat hij wel duizend en één vragen afvuurde. Na afloop kreeg hij een leuk miniatuur olifantje mee als herinnering.

Daan 5 jaar en Julia 6 jaar.

Met dit onafscheidelijk duo trokken wij naar Scheveningen. Omdat beiden gek zijn op alles wat met dieren te maken heeft. Vooral alles wat in en om het water leeft. Ze hebben maar 1 wens. Dat mamma weer beter mag worden. Mamma heeft ALS en pappa is er helaas niet meer. De vele euchs en oohs tijdens het bezoek waren zo leuk. En ze mochten ook nog helpen om de vissen te voeren. Wow dat was gaaf.

Na afloop mochten ze in de shop nog een leuk cadeau uitkiezen geschonken door 4 sweet entertainment. Oh wat was de keuze moeilijk. Daarna nog een heerlijk ijsje gegeten en een wandeling gemaakt op de pier.

Fleur 7 jaar.

Fleur is zelf ernstig ziek en wilde graag nog eens racen in een echte formule 1 wagen. Maar dat kan helaas niet gezien haar gezondheids toestand. In overleg dan maar racen met een mooie skelter. Een glimlach verscheen op haar gezicht toen we vertelden dat ze mee mocht. Samen met twee vrijwilligers begon Fleur aan de race. En twee keer raden wie er won. Na een vermoeiende race gingen we samen lekker pannekoeken eten want daar is Fleur dol op. Tijdens het eten leerden we hoe kinderen omgaan met hun situatie. Fleur vertelde ons dat het helemaal niet erg is omdat ze dan bij haar lieve oma in de hemel komt. Onze  vrijwilligers hadden moeite om hun tranen te  bedwingen.

Stichting 4 sweet social wil alle vrijwilligers en bewoners met hart en ziel bedanken voor hun enthousiaste medewerking. Door jullie inzet zou dit prachtige project niet mogelijk zijn geweest. We hebben met zijn allen veel bijgeleerd en veel meegemaakt.

Met een lach omdat we de blije kindergezichten tijdens de uitstapjes zo hartverwarmend vonden.

En met een traan als we samen onze verhalen deelden.

Jullie zijn toppers.

Soms moet je als vrijwilliger je tranen inhouden en het verdriet van een kind veranderen in een lach!